30 Mayıs 2007 Çarşamba

Değişen Türkiye ve Nesilden Nesile Arçelik

Türkiye beyaz eşyayı onunla tanıdı. Hatırlarsınız eskiden köşeli bir Arçelik logosu vardı şimdi ise daha esnek ve çağdaş bir arçelik logosu var. Bu değişim Türkiye’nin nüfüs yapısındaki değişimin bir göstergesi. Aslında eskiden de Arçelik’in temelinde “aile konsepti” vardı şimdi de. Fakat eskiden bulaşık veya çamaşır makinesi almak için çoluk çocuk sahibi olmak gerekirdi, ve de gençler evlenirlerken eşyalarını aileleri satın almaktaydı. Bugün ise büyüyen Türkiye ekonomisiyle birlikte sosyo/ekonomik bağımsızlığını kazanan gençler artık kendi eşyalarını kendileri satın alıyorlar. Yani şimdi eski Arçelik ailesinin çocukları devreye girmiş durumda. Reklamlarda Anadolu şivesiyle konuşan, “estağfurullah, eyvallah” diyen geleneksel aile figürlerinin yanı sıra 30 dakikalık çamaşır yıkama süresini dahi farklı şekillerde değerlendirmek isteyen hızlı ve esnek genç çiftler bunun göstergesi sayılabilir. Kısacası Arçelik geleneksel hane halkı ile yeni çekirdek aile arasındaki bağlantıyı kurmayı başardı. Çeliğin makas aldığı küçük çocuğu hatırlayacak olursak bu hedef kitlenin nerelere kadar uzandığı daha iyi görünür. Eee ne de olsa bugünün çocukları yarının gençleri değil mi?

Hiç yorum yok: