Güzellik kavramını sorgulayarak “gerçek güzellik kampanyası” başlatan Dove, “benli mi, albenili mi?”, “yaşlı mı, ışıltılı mı?” gibi soruları tüketiciye sorarak, “Dove’la doğal güzellik” sloganına yeni bir bakış açısı getiriyor. Tüketicinin gözünde doğal güzelliğe verdiği önemle konumlandırma yolunu seçen firma, “Gerçek Güzellik Kampanyası” haricinde ise oldukça farklı bir güzellik anlayışı gözler önüne seriyor. Reklamlarda kullanılan bütün kadınların Dove’la gelen doğal güzellik (!) ve “gerçek güzellik” kampanyalarında görmeyi düşünmediğimiz bir “güzelliğe” sahip olduklarını görüyoruz.
Gerçek güzelliğe bu kadar önem verdiğini söyleyen ve kadınlara görünüşlerinden memnun olmalarını öğütleyen Dove’un kampanyalarında, mankenler, makyajlı suratlar, fönlü saçlar ve photoshop nimetlerine neden ihtiyaç duyduğunu anlamakta bir tüketici olarak güçlük çekiyorum. Düşündürücü doğrusu…
Çagın Türker
caginturker@hotmail.com Dove'un Gercek Guzellik Kampanyasi'ni sirketce desteklemeye karar veren Unilever bundan sonra hicbir reklaminda 0 beden manken kullanmamaya, mankenlerin en az 18.5 body mass index'ine sahip olmasi kosulu arayacagini bildirmis (tabii bu da 2 bedene denk geliyor)
pr degeri açisindan ve Dove'un soylediklerinin gelip gecici bir sabun kopugu olarak gorulmemesini gostermesi acisindan enteresan bir makale:
http://www.brandweek.com/bw/news/recent_display.jsp?vnu_content_id=1003583777Dove'un pazarlama iletişimi hakkında : http://farukbasturk.blogspot.com/2007/05/her-markann-bir-hikyesi-var.html
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder